LONDON CALLING – A Collection of Ayres, Fantasies and musical Humours
«We fell to dancing, and continued, only with intermission for a good supper, till two in the morning, the musick being Greeting, and another most excellent violin, and theorbo, the best in town. And so with mighty mirth, and pleased with their dancing of jigs afterwards several of them, and, among others, Betty Turner, who did it mighty prettily; and, lastly, W. Batelier‘s „Blackmore and Blackmore Mad“; and then to a country-dance again, and so broke up with extraordinary pleasure, as being one of the days and nights of my life spent with the greatest content; and that which I can but hope to repeat again a few times in my whole life.» Samuel Pepys, London 2nd March 1669
«Wir begannen zu tanzen und blieben, abgesehen von einem guten Abendessen, unablässig dabei, bis zwei in der Früh, denn die Musik war willkommen, dazu auch ein ganz vorzüglicher Violinist und Theorbist, die besten in der Stadt. Es herrschte eine Bombenstimmung, und hernach hatten einige noch Spaß am Jigtanzen, darunter Betty Turner, die sehr hübsch tanzte; und schließlich gab’s W. Batelier’s „Blackmore und Blackmore Mad“ und dann wieder einen Kontretanz, und so brach ich außerordentlich vergnügt auf, denn es war einer der Tage und Nächte meines Lebens, die ich mit der größten Zufriedenheit verbracht hatte und die einige wenige Male in meinem Leben wiederholen zu können ich nur hoffen kann.» Samuel Pepys, London, 2. März anno 1669
LONDON CALLING – A Collection of Ayres, Fantasies and musical Humours
Amandine Beyer | baroque violin
Michael Oman | recorder, direction
ABC – AUSTRIAN BAROQUE COMPANY
Amandine Beyer | baroque violin
Balázs Máté | baroque cello
Christoph Urbanetz | viol
Johannes Hämmerle | harpsichord, organ
Michael Oman | recorder
Martina Schobersberger | organ
Daniel Oman | baroque guitar, colascione
Thomas C. Boysen | theorbo, baroque guitar
Charlie Fischer | percussion
fb 2001111
1 CD
total time c 68:30 min.
EAN 4260307432010
released in April 2020
LONDON CALLING
A Collection of Ayres, Fantasies and musical Humours
Nicola Matteis (? – after 1714)
1 Gavotta con divisioni
2 Adagio – Presto
Andrea Falconiero (1586 – 1656)
3 Report upon «Canciona dicha la preciosa, echa para Don Enrico Butler»
4 «Su Gallarda»
Nicola Matteis (? – after 1714)
5 Aria tra la maniera Francese, è la Spagnola
6 Diverse bizzarrie sopra la Vecchia Sarabanda ò pur Ciaccona
John Hilton (1599 – 1657)
7 Fantazia 5
8 Fantazia 1
9 Fantazia 2
Nicola Matteis (? – after 1714)
10 Contr’Aria
John Hilton (1599 – 1657)
11 Fancy
Nicola Matteis (? – after 1714)
12 Scaramuccia
13 Aria burlesca con molte bizzarrie
14 Gavotta
Nicola Matteis (? – after 1714)
«Prélude e Capriccio» in G major HWV 571
15 Prélude
16 Capriccio
John Hilton (1599 – 1657)
17 Preludio
18 Fantasia a 3
19 Fantasia a 3
Henry Purcell (1659 – 1695)
20 «The Plaint» London 1692 from «The Fairy Queen», Aria Z 629
Nicola Matteis (? – after 1714)
21 Aria Amorosa
22 Ground in D la sol re per far la mano
23 Grave
24 Ground after the Scotch humour
H I D D E N T R A C K
GEORGE FRIDERIC HANDEL (1685 – 1759)
«Sosarme, re di Media» Dramma per musica HWV 30
«Per le porte del tormento» Duetto Sosarme ed Elmira
ALFRED DELLER (Sosarme)
MARGARET RITCHIE (Elmira)
THE SAINT CECILIA ORCHESTRA
ANTHONY LEWIS | conductor