LONDON CALLING – A Collection of Ayres, Fantasies and musical Humours


«We fell to dancing, and continued, only with intermission for a good supper, till two in the morning, the musick being Greeting, and another most excellent violin, and theorbo, the best in town. And so with mighty mirth, and pleased with their dancing of jigs afterwards several of them, and, among others, Betty Turner, who did it mighty prettily; and, lastly, W. Batelier‘s „Blackmore and Blackmore Mad“; and then to a country-dance again, and so broke up with extraordinary pleasure, as being one of the days and nights of my life spent with the greatest content; and that which I can but hope to repeat again a few times in my whole life.» Samuel Pepys, London 2nd March 1669


«Wir begannen zu tanzen und blieben, abgesehen von einem guten Abendessen, unablässig dabei, bis zwei in der Früh, denn die Musik war willkommen, dazu auch ein ganz vorzüglicher Violinist und Theorbist, die besten in der Stadt. Es herrschte eine Bombenstimmung, und hernach hatten einige noch Spaß am Jigtanzen, darunter Betty Turner, die sehr hübsch tanzte; und schließlich gab’s W. Batelier’s „Blackmore und ­Blackmore Mad“ und dann wieder einen Kontretanz, und so brach ich außerordentlich vergnügt auf, denn es war einer der Tage und Nächte meines Lebens, die ich mit der größten Zufriedenheit verbracht hatte und die einige wenige Male in meinem Leben wiederholen zu können ich nur hoffen kann.» Samuel Pepys, London, 2. März anno 1669

LONDON CALLING – Michael Oman | Amandine Beyer | ABC
artist

LONDON CALLING – A Collection of Ayres, Fantasies and musical Humours



Amandine Beyer | baroque violin
Michael Oman | recorder, direction

ABC – AUSTRIAN BAROQUE COMPANY
Amandine Beyer | baroque violin
Balázs Máté | baroque cello
Christoph Urbanetz | viol
Johannes Hämmerle | harpsichord, organ
Michael Oman | recorder
Martina Schobersberger | organ
Daniel Oman | baroque guitar, colascione
Thomas C. Boysen | theorbo, baroque guitar
Charlie Fischer | percussion

 


fb 2001111
1 CD
total time c 68:30 min.
EAN 4260307432010


released in April 2020

tracks

LONDON CALLING
A Collection of Ayres, Fantasies and musical Humours


Nicola Matteis (? – after 1714)

1  Gavotta con divisioni

2  Adagio – Presto

Andrea Falconiero (1586 – 1656)

3  Report upon «Canciona dicha la preciosa, echa para 
 Don Enrico Butler»

4 «Su Gallarda»

Nicola Matteis (? – after 1714)

5  Aria tra la maniera Francese, è la Spagnola

6  Diverse bizzarrie sopra la Vecchia Sarabanda ò pur Ciaccona

John Hilton (1599 – 1657)

7 Fantazia 5

8  Fantazia 1

9 Fantazia 2

Nicola Matteis (? – after 1714)

10 Contr’Aria

John Hilton (1599 – 1657)

11 Fancy

Nicola Matteis (? – after 1714)

12 Scaramuccia

13 Aria burlesca con molte bizzarrie

14 Gavotta 

Nicola Matteis (? – after 1714)

«Prélude e Capriccio» in G major HWV 571

15 Prélude

16 Capriccio

John Hilton (1599 – 1657)

17 Preludio

18 Fantasia a 3

19 Fantasia a 3

Henry Purcell (1659 – 1695)

20 «The Plaint» London 1692 from «The Fairy Queen», Aria Z 629

Nicola Matteis (? – after 1714)

21 Aria Amorosa

22 Ground in D la sol re per far la mano

23 Grave

24 Ground after the Scotch humour


H I D D E N  T R A C K

GEORGE FRIDERIC HANDEL (1685 – 1759)

«Sosarme, re di Media» Dramma per musica HWV 30

«Per le porte del tormento» Duetto Sosarme ed Elmira

ALFRED DELLER (Sosarme)

MARGARET RITCHIE (Elmira)

THE SAINT CECILIA ORCHESTRA

ANTHONY LEWIS | conductor


apple music | iTunes

Spotify
REVIEWS
biography